Author: Oenoanda
•13:39

Daca cuvantului ‘Dumnezeu’ i se ataseaza criterii descriptive, afirmatia ‘Dumnezeu exista’ are semnificatie empirica.
Daca Dumnezeu este definit ca existenta insasi, afirmatia ‘Dumnezeu exista’ este o tautologie pentru ca este adevarata prin definitie.
A face apel la o serie de experiente individuale pentru a demonstra ca ‘Dumnezeu exista’, fara a accepta insa experientele care contrazic afirmatia, inseamna a exprima doar simple opinii.
Daca in absenta unor criterii descriptive ale cuvantului ‘Dumnezeu’ se afirma ca nu exista mijloace de verificare sau falsificare ale afirmatiei ‘Dumnezeu exista’, atunci se emit speculatii metafizice.

Numai in primul caz ne putem propune demonstrarea adevarului sau falsitatii afirmatiei ‘Dumnezeu exista’. De cele mai multe ori insa, propunerea 'Dumnezeu exista' se face ori vorbind in sens metafizic ori ca simpla opinie (exceptand cazurile in care se afirma o tautologie).
This entry was posted on 13:39 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On 19 ianuarie 2009 la 09:22 , Anonim spunea...

Fiecare are propria definitie, si fiecare crede ca exista o asemenea "creatura" conform definitiei.

Majoritatea definitiilor sunt inconsistente, deci false.