Author: Oenoanda
•14:31
Ipoteza socioeconomica relationeaza religiozitatea cu inegalitatea economica si lipsa de siguranta personala . Se pare ca tarile cu speranta de viata scazuta, mortalitate infantila, violenta criminala si coruptie ridicate, tind spre nivele ridicate de religiozitate personala. Aceasta se verifica in tari ca Romania sau Mexic aflate la polul opus in aceasta privinta fata de Franta, Suedia sau Danemarca. Un reportaj interesant facut de National Geographic arata cum in Mexic realităţile dure ale vieţii de zi cu zi au ridicat entitati sau personaje trecute la rangul icoanelor traditionale.

Presiunile emoţionale, tensiunea de a trăi într-o perioadă de criză, au facut ca oamenii să caute figuri simbolice mai “palpabile” care cred ca ii pot ajuta să se confrunte cu pericolul. Printre acestea se afla zeitati afro-cubaneze si haiduci transformati in facatori de miracole, asa cum este cazul miticului bandit Jesus Malverde. Unii sfinti din Noul Testament au fost “reprogramati” sa aduca nu salvarea, ci succesul in viata prezenta. In acest “univers spiritual” in expansiune, un schelet imbracat cu haine lungi si care poarta o coasa – Sfanta Moarte – este cu siguranta cultul cel mai extravagant si cu cea mai rapida crestere. Moartea, care a devastat prematur si nemilos in ultimii zece ani populatia mexicana, a devenit simbolul situatiei actuale. In Mexic, Sfanta Moarte sau “slabuta” cum este alintata, a devenit un simbol la care oamenii se roaga si-i prezinta respectele, in schimbul banilor, a fericirii si protectiei ... fata de ea insasi.




This entry was posted on 14:31 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.