Author: Oenoanda
•12:34

Frecvent auzim fundamentalisti crestini spunand: “stiai ca Darwin s-a dezis de teoria evolutiei inainte de moarte?”
Aceste ‘stiri’ apocrife corespund dorintelor antievolutioniste confundate cu realitatea, fiind insa departe de aceasta. Totusi exista o intamplare interesanta in spatele acestora. Mitul isi trage radacinile in discursul tinut in Boston in 1915 de o evanghelista britanica Lady Hope, care afirma ca l-ar fi vizitat pe Darwin putin inainte de moarte si l-ar fi vazut citind Biblia si cantand imnuri religioase. In delirul sau mistic, evanghelista povestea ceea ce i-ar fi placut ei sa vada. Cert este ca povestile au proliferat in ziarele din intreaga lume, pana cand Henriette, fata lui Darwin prezenta in momentul mortii acestuia, a emis un mesaj publicat in 1922 in The Christian, in care asigura ca Darwin “nu s-a dezis niciodata de niciunul din punctele sale de vedere stiintifice…iar povestea este lipsita complet de orice fundament”. Francis fiul lui Darwin prezent si el la moartea sa a negat ca vreo Lady Hope ar fi vizitat Down House - casa in care Darwin si familia sa si-au petrecut peste 40 de ani din viata.

Publicarea lucrarii sale “Originea speciilor” in 1859 a produs o schimbare de paradigma de la creatie la evolutie. Darwin a demonstrat ca oamenii fac parte din natura si nu sunt pe deasupra acesteia, si ca toate formele de viata inclusiv cea umana sunt inrudite prin descendenta dintr-un stramos comun. Mecanismul evolutiei prin selectie naturala explica diversitatea lumii vii. Aceasta schimbare dramatica de perspectiva, de la supranatural la naturalismul metodologic a permis un progres stiintific impresionant in ultimii 150 de ani. T. Dobzhansky, eminent genetician care a avut un aport fundamental in sinteza moderna a geneticii si evolutiei a lasat celebra fraza: “In biologie nimic nu are sens decat in lumina evolutiei”. O lumina care s-a apris prima data in Anglia acum doua secole, datorita unui om extraordinar, Darwin.

Down House, casa in care Darwin a trait ultimii 40 de ani.



Biroul lui Darwin in Down House


Microscopul lui Darwin



Albumul familiei Darwin

Darwin calare pe un gandac gigant,
desen al colectionarului Albert Way (1832)


Sandwalk, drumul pe care se plimba zilnic Darwin indiferent de vreme, acompaniat de
foxterierul sau Polly (fotografie: GrrlScientist 31 August 2008)


Down: The home of the Darwins, Atkins
The myth of Darwin’s conversion, Sloan
This entry was posted on 12:34 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 comments:

On 27 martie 2009 la 19:33 , Radu Oltean spunea...

wow! de unde ai pozele astea? Foarte interesante! Si eu am cautat pe Net dar nu am gasit...

 
On 18 decembrie 2011 la 17:55 , Liviu spunea...

Am dat intimplator peste acest blog sima bucur ca exista.In legatura cu teoria evolutionista sunt cam nelamurit.Dupa cite stiu eu in codul genetic se afla toate informatiile despre fiinta in cauza.Alterarea acestui cod duce la formarea unei fiinte "anormale"care nu se poate reproduce si chiar daca se reproduc urmasii sunt '"normali".DE asemenea nu ma satisface expresia:inmiliarde de ani a evoluat...Eu cred ca astfel se cauta ascunderea lipsei de explicatii rationale,logice.Prin aceste rinduri nu am incercat sa contrazic pe nimeni,nu am aceasta autoritate,doar mi-am exprimat unele ginduri.

 
On 18 decembrie 2011 la 17:57 , Liviu spunea...

Am dat intimplator peste acest blog sima bucur ca exista.In legatura cu teoria evolutionista sunt cam nelamurit.Dupa cite stiu eu in codul genetic se afla toate informatiile despre fiinta in cauza.Alterarea acestui cod duce la formarea unei fiinte "anormale"care nu se poate reproduce si chiar daca se reproduc urmasii sunt '"normali".DE asemenea nu ma satisface expresia:in miliarde de ani a evoluat...Eu cred ca astfel se cauta ascunderea lipsei de explicatii rationale,logice.Prin aceste rinduri nu am incercat sa contrazic pe nimeni,nu am aceasta autoritate,doar mi-am exprimat unele ginduri.